Fajance Stellet produceret af Royal Copenhagen fra 1991-2010.
Produktionsrettighederne er i maj 2012 overdraget til Direktør for Kähler Frantz Longhi.
- Ursulas notesbog fra 6. april 1992.
- Fadet kan kaldes en præsentérbakke, der rammer det præsenterede ind.
- Fillippavej, hvor jeg boede en årrække, ligger ved bredden af Skt. Jørgens Sø, hvor der var opfyldningsplads for affald fra byen, dengang København lå indenfor voldene. Kulslagger, østersskaller, knust porcelæn og jydepotter og meget andet blev tømt ud i området gennem århundreder som inddæmning af søerne - og deriblandt dette skår fra et Københavnsk køkken for 200 år siden. Dette skår er grunden til kanten på det store fad.
- Ny hank, støbt idag og sat på 2 kopper. Den er fin.
- Notesbogen, 30 juni 1992, Godkendte glasurer
- Stor dyb tallerken
- Fra notesbogen, 1. marts 1989.
- Hverdagstingene er mere end lige det, de forestiller: Den klat ler, som for tiden forestiller en dyb tallerken bærer præg af såvel filosofiske tanker som økonomiske vilkår; håndværksmæssig kunnen, tid, anvendelsesmåde og meget andet. Jeg gør mig døv og blind og lader, som om jeg er den første i verden, der laver en flytbar fordybning til kaffen, og en fladere fordybning - rammet ind af en kant, så maden ikke flyder ud på bordet, altså det, man konventionelt kalder en tallerken. denne enkle måde at gå til opgaven på er en stor del af mit arbejde og min fornøjelse ved at være formgiver - det er unødvendigt at beskæftige sig med det specielle og originale - det skal nok vise sig, hvis det er der. Kunsten er - og det er ikke så let - at holde afstand til konventioner, trends og vaner, fordi disse påvirkninger står i vejen for den helt enkle måde at opleve på. Når spiseskåle skal være runde, har det noget at gøre med håndens og skeens runde bevægelser i det flydende stof. Man siger også: "at røre rundt". Min spiseskål skulle ikke tilpasses et ovalt koncept, selvom tanken kunne være nærliggende i denne familie af flade, ovale tallerkner.
- Skåle og serveringsfade ligner kanden i sin funktion: De kommer med noget, de nøder spisegæsterne - og dette understreges af skævheden, som er retningsgivende og derfor henvender sig til folk.
- Fra notesbogen, 3. november 1992.
- Gipsmodeller af den lille desertskål. Fajancestellets sidste del var en lille kantet skål. Dens kanter er uden system høvlet ud af en gipsklump med en lille gipsrasp. Den er nem at lave, men ville være meget kompliceret at tegne. Den repræsenterer det fysiske håndværk i forhold til det tænkte tegnede.